Page 23 - BrosuraLaser Valley_Titled
P. 23
16 http://mt.gov.ro Primele trenuri din acest proiect au fost anunțate a f funcționale din februarie 2017 între Gara Progresul și Gara de Nord, cu opriri la Chiajna, Domnești, Măgurele și Gara Progresul. În zona Laserului de la Măgurele, proiectul inelului feroviar prevede construcția a două puncte de oprire: unul la intersecția cu actualul drum ce leagă București de Măgurele și unul care să asigure conectarea cu parcul științifc (numit pe hartă „Laser Valley”). De asemenea, proiectul Centurii Feroviare și al trenurilor urbane este strâns legat de cel care vizează asigurarea unei conexiuni directe cu Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni. În 2017 este prevăzută construcția unui pasaj feroviar pe sub DN1, care să facă operațională, din 2018, linia directă Gara de Nord - Aeroport. Astfel, se preconizează legături de tren directe care să ajungă de la aeroport la Laser Valley în 30 minute: „Când va f pusă în operare calea ferată directă spre Aeroportul Otopeni putem să asigurăm niște legături interesante. Spre exemplu, trenuri directe de la Aeroportul Otopeni la Laserul de la Măgurele sau la Jilava, care în 30 de minute să parcurgă întreaga distanță.” Autoritatea de Reformă Feroviară decembrie 2016, Hotnews Centrul orașului Măgurele, cu concentrarea de facilități publice de cercetare, Parcul Științifc Măgurele, Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, centrul orașului București, zonele de agreement și Dunărea vor f virtual mai aproape, inclusiv mai aproape de partea de nord a Bulgariei, ceea ce va putea conduce, pe termen mai lung, la o zonă de dezvoltare high-tech cross-border.